• 1875 Oprichting Wynmalen & Hausmann

    Wynmalen & Hausmann wordt in 1875 opgericht en ingeschreven in het Handelsregister Rotterdam als “Handelsbedrijf in technische goederen”
  • 1901 Rotterdam

    "Gezicht op ons nieuw magazijn en de Regentesse brug."
  • 1964 Start divisie Industrie

    Door uitbreiding van de deskundigheid op het gebied van transportmaterieel, wordt in 1964 binnen W&H een divisie Industrie opgericht
  • 1977 Start Nemaasko

    In Maasbracht opent Nemaasko haar deuren, gericht op levering en onderhoud van grondverzetmaterieel. In 1998 wordt Nemaasko onderdeel van de Wynmalen & Hausmann bedrijven.
  • 1977 Start Bouwmachines Hoogerheide

    In Hoogerheide start Bouwmachines Hoogerheide, gericht op levering en onderhoud van grondverzetmaterieel en bouwmachines. In 1998 wordt Bouwmachines Hoogerheide onderdeel van de Wynmalen & Hausmann bedrijven.
  • 1981 Importeurschap Liebherr

    In 1981 wordt het importeurschap van Liebherr verworven. Liebherr, dat dan al een reputatie heeft opgebouwd op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid, efficiency en innovatie, is nog steeds één van de A-merken die door W&H worden vertegenwoordigd. Daar zijn wij trots op!
  • 1998 Start Purmerend

    W&H bouwt haar landelijk netwerk niet alleen uit door een aantal succesvolle overnames, maar óók door een nieuwe vestiging op te starten in Purmerend.
  • 2011 Overname W&H door Wim van den Heuvel

    Door een succesvolle management buy-out, is Wim van den Heuvel (op dat moment al 8 jaar directeur van de onderneming) voor 100% eigenaar geworden van Wynmalen & Hausmann.
  • 2013 Nieuwbouw Heteren

    Door de groei van de organisatie, barst de locatie in Heteren bijna uit haar voegen. Er wordt besloten in Heteren een nieuwe locatie te bouwen, die niet alleen ruimte biedt voor een verdere groei en professionalisering van de organisatie, maar tevens voorzien is van alle (technische en logistieke) faciliteiten om deze groei te ondersteunen.
Nieuwsoverzicht
Nieuwsarchief
Persberichten
 

Mobiele machines krijgen een kenteken medio 2017  |  8-2-2016



De ministerraad heeft ingestemd met de invoering van kentekens voor landbouwtrekkers, mobiele machines en hun aanhangwagens die op de openbare weg rijden. Tegelijkertijd wordt de maximum snelheid voor (land)bouwvoertuigen verhoogd van 25 naar 40 km/h. Planning is om de kentekens vanaf 2017 in te voeren.

Verbetering verkeersveiligheid

CUMELA Nederland verwacht ook dat het kenteken voor (land)bouwvoertuigen zal bijdragen aan de verbetering van de verkeersveiligheid. Het kenteken is een voorwaarde om de snelheid te kunnen verhogen naar 40 km/h. De hogere snelheid maakt het straks mogelijk om de (land)bouwvoertuigen een veiliger positie op de weg te geven.

Voertuigveiligheid
Tegelijkertijd krijgt de koper van nieuwe voertuigen meer zekerheid of een tractor of motorrijtuig met beperkte snelheid voldoet aan de verkeersveiligheidseisen. Nieuwe (land)bouwvoertuigen krijgen van de RDW straks alleen een kenteken als deze voldoen aan de wettelijke voertuigeisen. Ook kunnen de veiligheidseisen voor nieuwe voertuigen worden verhoogd, omdat door een kenteken bestaande voertuigen van nieuwe voertuigen kunnen worden onderscheiden. De kentekenplicht geldt alleen voor (land)bouwvoertuigen die op de openbare weg rijden.

Kosten
De uitgaven voor tenaamstelling en een kentekenplaat bedragen ongeveer 35 euro per voertuig. De kosten voor de benodigde tijd van aanvraag en monteren van de kentekenplaat zijn ongeveer 20 euro per voertuig. De totale kosten komen daarmee op ongeveer 55 euro per voertuig.

Invoeringstermijn
De planning is om vanaf 1 januari 2017 alle nieuwe voertuigen direct vanaf de leverancier te kentekenen. Voor bestaande voertuigen komt er een overgangsperiode, waarbij de kentekens aangevraagd kunnen worden bij de RDW. Verwachting is dat deze zogenaamde conversieperiode loopt vanaf 1 februari 2017 tot en met mei 2018. Gebruikers van landbouwtrekkers en zelfrijdende machines hebben dus ruim 15 maanden de tijd om kentekens aan te vragen. Medio mei 2018 zijn dan alle (land)bouwvoertuigen op de openbare weg voorzien van een kenteken.

Bron: Cumela